The Philippines

Boracay

Mange besokte steder siden sist innlegg. Men naa er vi paa nesten siste stopp av reisen. Litt vemodig, men samtidig skal det bli greit aa komme hjem igjen ogsaa!

Vi var innom Koh Phangan som siste stopp i Thailand. Vi ble advart av folk paa Koh Tao at vi maatte vaere forberedt paa lite sovn og festing dognet rundt. Ferden fra Tao til Phangan skulle ta 1 time. Og for en time! Storm med 5-6 meter hoye bolger! Omtrent alle paa baaten spoy om kapp. Thomas og Maggan var veldig glad de slapp aa sloss om plassen for aa spy over ripa. Men Trine derimot hang over ripa sammen med de andre og drev sport i aa kaste opp, herlig! Endelig framme la vi oss inn paa et hotell litt unna "galskapen". Vi leide scootere for aa utforske oya naermere. Dette skulle vi ikke gjort, vi ble mott av et monsunregn uten like! Kliss vaate kjorte vi feil paa vei hjem. Vi fikk omsider oye paa befolkning og fikk veibeskrivelse hjem. Da vi snudde var Margaret uheldig aa sklei paa det vaate underlaget! Forslaatte og blodige kne, albu og hender ble resultatet. Inkludert oppskrapet sykkel. Naa kunne Trine vaere litt sykepleier paa turen. Saarstell!
Kvelden kom og vi skjonte lite da vi gikk for aa spise i ti tiden og omtrent ingen mennesker var aa se. Jaja, kanskje hele oya er paa den ene stranda og fester tenkte vi. Det ble en tidlig kveld etter en slitsom dag med storm paa sjoen og ulykker paa veien. Dag 2 vaakner vi opp til regn, selvfolgelig! Trine og Thomas har vaeret med seg bestandig. Det ble opphold utover ettermiddagen og vi dro til partystranda Haad Rin vi hadde hort saa veldig mye om... Vi kan vel trygt si at vi ble litt overrasket. Nesten ikke mennesker, og hvertfall ikke noe galskap aa se i det hele tatt. Vi hadde en forventning om at her var det virkelig liv og rore!
Siste kveld var vi paa matmarked, mye herlig mat til billig penge!

Fin reklame over den stengte butikken!

To herlige sjaaforer vi hadde paa Phangang

14/3

Siste dag i Thailand er kommet, og dette kommer til aa bli en laang dag. Vi skulle skille lag fra Maggan for denne gang. Har vaert veldig godt aa ha en venn sammen med oss noen dager, saa ble litt trist aa ikke fortsette reisen sammen med hemme. Men vi sees snart igjen Maggan!!!
Taxien fra hotellet hentet oss ti om morgenen. Baaten fra Koh Phangan var framme i halv tolv tiden paa Koh Samui. Vi ble kjort rett til flyplassen hvor vi hadde 5 timer aa slaa ihjel. Vi leide oss en moped og kjorte inn til byen for aa kikke. Stranda var nydelig, men vi hadde ikke pakket med oss badetoy saa ferden fortsatte gjennom gatene. Etter 4 timer paa sykkelsete var vi tilbake paa flyplassen, 1 time til innsjekking og paa tide med en dusj paa toalettet. En merkelig opplevelse aa dusje paa et fellestoalett med fly som lander 15 meter unna! Ikke store flyplassen dette, med bungalow avgangshall og smaafly som kunne hort hjemme i Legoland!

Vi floy via Phuket til Kuala Lumpur. Videre derfra til Manila. Her maatte vi vente i 5 timer paa neste fly. Herlige timer fra 04.30 til 09.30. Viste seg aa heller ikke vaere kaldt paa Fillipinene. Vaaknet av kapteinen si: 'Welcome to Manila, local time 04.30 and 27 Degrees celcius.'

Naar vi endelig skulle boarde flyet fikk vi beskjed om at flyet var kansellert til Caticlan og at vi skulle fly til Kalibo istede. Istede for 45 min med fly, ble det 1.30 fly og 1.30 time buss for vi var framme. Litt fortvila gikk vi ombord i flyet og noen satt i vaares seter. Ble ganske forbanna over at flyselskapet kunne rote saa veldig, for alle hadde samme seter paa billetten! Vi sjekket flightnr og Trine og Thomas hadde et annet flightsnr og spurte flyvertinna hva dette betydde. Tenkte det var fordi vi skulle til en ny flyplass, men nei da! Dere er paa helt feil fly! Etter mye mas og jag kom en bil i 100 for aa hente oss. Vi rushet til flyet vaart, og kom oss heldigvis paa! Vi sovnet ganske fort aa braavaaknet av at de hadde leker paa flyet! Alle hyla og skrek for aa vinne premier, vi var hvertfall ikke med paa leken og sovnet saa fort flyvertinna sluttet aa rope i micen.
Endelig framme, etter 28 timer, fikk vi sjekket inn paa et hotell, bestilte roomservice og sovnet for maten kom. Vaaknet av at kelneren var paa vei inn paa rommet med maten, vi hadde glemt aa laase!

Boracay er et herlig sted! Det krystallklare vannet er det herligste vi har sett hittil, men varmen i vannet er ikke som i Thailand! Foles nesten som aa bade paa hytta i Oslofjorden, men forfriskende er det hvertfall! Fillippinerne er et utrolig hyggelig og hjelpsomt folk! Smiler og ler hele veien, og ordner opp i alt som er. Servicen hele veien er 100 % gjennomfort!

Trine ble litt brent i ansiktet forrige dagen.
Neida, du er ikke rod i ansiktet du. Sier Thomas. Trine gleder seg ekstra til aa komme hjem aa farge bryn og vipper=)

Litt bilder fra den deilige stranda
Fisken

Ogsaa paa Fillippinene folger vaeret oss, her fra i dag tidlig!

Siden vaeret var litt fra og til i dag ble det tur paa spa igjen =)
Lavastein massasje idag

Ps! Sender en ekstra stor hilsen fra Boracay til Vina Marie og Elaine. Vina Marie; vi bor rett ved siden av Mandarin hotell som du viste. Mandarin var fullt og litt for dyrt;)