Koh Tao

Vi sitter naa i koh Tao etter en uke med mye reising og nye strender ferdig utforsket. Paa tide aa oppdatere med et nytt innlegg. Vi var to dager i Phuket, vekk fra stranda! Dro en dag paa et kjempe senter hvor vi fikk handlet litt klaer og diverse. Trine fikk seg en saart trengt haarkur, dette var godt! Etter 8 dager i bambushytta paa koh Lipe var det godt med litt stell. Manikyr og voksing av bryn ble ogsaa gjort.
Tjukken drikker brus paa rommet

I Phuket motte vi Maggan! Veldig koselig aa se ett kjent ansikt igjen. Godt aa se noen vi er glad i.
Vi skal utforske ostkysten med oyene Tao, Phangan. Forste stopp var Samui der vi ble en natt for vi tok ferja til Koh Tao, hvor vi naa har vaert i 4 dager.

Vi maa aerlig innromme at strendene her ikke har staatt helt i stil med paradisene sorover.
Vi koser oss fortsatt med ol, mat og strandliv. Naa ogsaa buckets!
Gleder oss til hardkjoret paa gymmen naar vi kommer hjem, begynt aa ese!

I dag har vi vaert paa snorkletur igjen, fisker og koraller. Ble lovet at vi skulle faa snorkle med haier, men kapteinen paa baaten ville ikke stoppe i haibukta idag fordi det ikke var sett hai der paa en ukes tid. Stoppet heller lengre borte hvor det helt sikkert var hai. Ingen hai og se, og naar vi snakket med noen fra andre baater naar vi kom i land hadde de selvfolgelig sett 1,5 meter store haier i bukta det ikke var vits aa stoppe i!!

Onsdag drar vi nedover til Koh Phangan. Skal visst vaere en noksaa stor oy.

Skrevet av TogT 03:58 Arkivert i Thailand Tagged backpacking Kommentarer (2)

Koh Lipe

Oppdatering

Vi er fortsatt paa den herlige oya Koh Lipe. Tenkte vi skulle gi dere en liten oppdatering paa hvordan dagene er hos oss. Vi bor fortsatt i den nydelige Bambusbungalowen. Ingen fasiliteter. Eller vi har jo et dukkespeil paa "badet" og en bordvifte. Saa vi vakner opp ganske opphetet, men da er det bare aa smore seg godt inn med solkrem og stupe ut i sjoen til avkjoling. Vi er veldig glad for at vi tross alt har myggnett over oss om natten. Trine har stadig slosskamp med myggene! Thomas er heldig og slipper lett unna.

Dusjen, rumpevaskeren og osekaret i ett:)

Vi har rett og slett stille og rolige dager i perfekte omgivelser! Vi soler oss, leser boker og bader (ja, Trine leser ogsaa boker). Paa kveldene er vi ute aa spiser middag og laxern paa de herlige smaabarene.
Trine ble litt solbrent i skillen og maatte kjope seg en herlig ny hatt, og Thomas kunne selvsagt ikke vaere daarligere;)

Var det noen som sa stygge hatter???? ;)

Thomas gleder seg til fisken han har bestilt. Naar vi bestiller fisk her, faar vi det vi bestiller.

PARADIS!!!

Skrevet av TogT 07:15 Arkivert i Thailand Tagged backpacking Kommentarer (2)

Pattaya Beach

Paradisstrand...

Etter en 8 timers baattur i Sor Thailands "skjaergaard" kom vi til dette paradiset. Det er ikke den Pattaya alle tenker paa. Vi befinner oss naa paa Koh Lipe, en liten time fra Malaysia. Et strandomraade uten like. Vel saa fint som Phi Phi Island, men ikke saa turistutviklet... enda!

Taxi tar oss til stedet vi skal bo.

Standaren svinger fort naar det gjelder overnatting. Fra varmt vann og aircon til kun bordvifte og kaldt vann! Toalettet kan ikke trekkes opp, saa vi bruker en ose naar besoket er gjort. Herlig. Dessuten er hytta vaar lagd av bambus, haaler i gulv og vegg. Inn til "badet" er det kun en skillevegg paa omkring 190 cm hoy. Vi blir godt kjent med hverandre paa denne turen! :)Sammen med oss i hytta er det mange andre kryp, godt det fins myggnett! Men her gjelder det bare aa nyte. Ikke saa vanskelig egentlig, naar vi vaakner opp til en utsikt som denne, 15 meter fra hytta.

Her bor vi paa Koh Lipe

Sanda er saa fin at det foles som aa traakke i en melpose. Knitrer mellom taerne!

Er saa varmt paa land at vi har skaffet oss en flytemadrass. Mens Thomas slikker sol, bygger Trine Sandslott i vannkanten.

Vi tenker aa bli her en liten uke for vi maa innom Malaysia for aa skaffe nytt Visum. Mulig det bare blir en svipptur, akkurat som aa dra til svinesund og tilbake.

Det er tre omraader paa oya. Sunrise-, Sunset- og Pattaya beach. Vi bor paa sistnevnte. Det er vel her det er mest liv, men ganske saa avslappende likevel. Vi nyter sola og bading, og vi nyter hverandre!

3 ol og en red curry chicken!

Haaper dere alle har det godt i snovaeret hjemme :)

Skrevet av TogT 06:10 Arkivert i Thailand Tagged backpacking Kommentarer (0)

Phi Phi Island

Turistparadis...

Siste dag paa Phi Phi Island. I dag har vi nok en gang kost oss masse ute i sola. Vi har vaert paa baattur med longtailbaat ute i et vanvittig sjoparadis. Vannet er helt azurblatt, varmt og godt! Vi seilet innom flere bukter og strender. Det var helt utrolig flott baade over og under vann. I det klare vannet snorklet vi sammen med fisker i alle regnbuens farger.
Her paa Phi Phi er det helt fantastisk aa bade, saa vi er kanskje mer i vann enn paa land!

I gaar kveld shoppet vi litt, er faktisk en del fine butikker her. Maa nok sende hjem et lass til snart;)Vi kan ikke skjonne hvorfor sekken bare blir tyngre og tyngre...
Det er ogsaa en fleng med resturanter og barer paa oya. Vi gikk forbi en resturant med buffet hvor de sendte Manu -Everton kampen. Selvfolgelig gikk vi inn dit. Dette falt i smak isaer for Thomas.

Her er menyen vi fikk

I morgen drar vi videre til Koh Lipe, en oy helt nede ved Malaysia. Skal vist vaere veldig bra der. 8 timer i baat i morgen.

Skrevet av TogT 03:22 Arkivert i Thailand Tagged backpacking Kommentarer (0)

Thailand

Tilbake i smilets land :)

Vi delte taxi med hotelleieren i Siam Reap til Bangkok. Etter mange lange og svette bussturer var det veldig behagelig aa ta taxi. Da vi kom til grensestasjonen fikk vi et lite sjokk, ved innreise til Thailand med hjul faar man kun 15 dagers visum! Vi trodde vi fikk 30 som med ankomst med fly, men det var for det!
Dermed ble vi forst veldig stresset siden vi har plan om aa vaere her til 15. mars. Visumet gjelder til 1.!
Etter mye grubling og tenking har vi kommet fram til at vi kan ta en svipptur til Malaysia. Men vi er trygt tilbake i Phuket til 4. mars MAGGAN! :)

Vi var tilbake paa start, det vil si Bangkok. Ble her en natt og bodde i backpacker omraadet denne gangen.
Har endelig faatt kjopt flybilletter til Fillipinene, og kjopte likegodt flybilletter til Krabi i samme slengen.
Saa naa er vi endelig i sor-Thailand, ferieparadiset!
Vi dro forst til Railey beach rett utenfor Krabi, delte taxi og baat med et annet norsk par som vi fortsatt reiser med.
Turkisblaatt hav og spektakulaere klipper!

Vi var heldige aa fikk med oss en thaiboksing kamp

Etter to netter paa Railey tok vi baaten over til phi phi island, hvor vi naa befinner oss.
Her er det masse turister og mer festing.

Men naar man ser stranda skjonner man fort at det ikke er bare festing mennesker kommer hit for...

Skrevet av TogT 03:51 Arkivert i Thailand Tagged backpacking Kommentarer (4)

(Innlegg 6 - 10 av 28) « Side 1 [2] 3 4 5 6 »